
با اینکه اقتدار خصوصیتی است که احترام می طلبد،
اما اگر رئیس قادر به درک دستاوردهای کارمندان خود نباشد،
کارمندان از او کینه به دل گرفته و هیچگاه احترامی که سزاوار آن باشد
را به او عرضه نمی کنند. از طرف دیگر،
رئیسی که علاوه بر اعمال اقتدار خود بر کارمندانش،
از آنها دلجویی و حمایت می کند و به افکار و ایده های آنها گوش می دهد،
خیلی راحت احترام زیردستانش را جلب میکند.
یکی دیگر از عوامل مهم در جلب احترام اطرافیان،
احترام گذاشتن به خود است. احترام به خود یعنی درک ارزش
وجودی خود و داشتن برخوردی مؤدبانه و محترمانه با خود.
داشتن رفتار محترمانه با دیگران اهمیت زیادی دارد،
اما نباید از داشتن رفتاری محترمانه با خود چشم پوشی کنید.
ممکن است برای کنار آمدن با ناتوانی های خود، خود را تحقیر کنید،
اما این نوع رفتار به دیگران نشان می دهد که شما ارزش احترام آنها را ندارید.
پس برای جلب احترام دیگران، اول باید خودتان به خودتان احترام بگذارید.
مربوط به موضوع : نظرات دانش آموزان
نویسنده مهشید محمّدی در پنجشنبه چهارم آبان ۱۳۹۶ |
چگونه به دیگران احترام بگذاریم؟(3)...ما را در سایت چگونه به دیگران احترام بگذاریم؟(3) دنبال میکنید
برچسب: بگذاریم؟, نویسنده: بازدید: 101